Lugesin ma siis sõidukite tehnonõudeid ja avastasin sellise asja.
Kood 404. Üldnõuded L kategooria sõiduki piduritele
Nõuded: 1) L3e ja L4e kategooria sõidukil peab olema kaks iseseisvat sõidupiduri süsteemi, millest vähemalt üks peab toimima esirattale ja teine tagarattale. Kui L4e kategooria sõidukil need süsteemid ei taga nõutavat pidurdustõhusust, peab külghaagise rattal olema pidur;
2) L5e ja L7e kategooria sõidukil peab olema:
a) jalaga juhitav sõidupidur, mis peab toimima kõikidele ratastele;
b) seisupidur, mis peab toimima vähemalt ühe telje ratastele;
c) rikkepidur, milleks võib olla seisupidur.
Sõidupiduri ja seisupiduri juhtimisseadmed peavad olema teineteisest sõltumatud.
3) piduriseadmed peavad toimima ratastega püsivalt ühendatud pidurduspindadele;
4) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõidukite pidurid peavad vastama E-reegli nr 78 või direktiivi 93/14/EMÜ nõuetele.
Mind huvitab see L5e kategooria st. traik. Siiani olen näinud traike millel kolm pidurit (üks käsipidur esirattale, teine käsipidur tagaratastele seisupidur ja jalapidur tagaratastele). 2) L5e ja L7e kategooria sõidukil peab olema:
a) jalaga juhitav sõidupidur, mis peab toimima KÕIKIDELE RATASTELE.
On see mingi trüki aps või ongi nii, kuigi täitsa teostatav. Mis arvate???