| Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 | |
|
+4altraditional donn SANDER SAUL 8 posters |
Autor | Teade |
---|
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Teis Jan 25, 2011 11:06 pm | |
| Tervitus Talvine aeg, igasuguseid viirusi liigub ringi. Mõned nädalad tagasi nakatusin isegi päris raskeloomulisse haigusesse jällegi. Peasüüdlaseks võib nimetada Sanderit, kui sai ta sapika projekti kaemas käidud. Et sis hing müüdud ja käed värisesid, nii ta läks. Esimene sedalaadi hoog oli paar aastat tagasi enne yamaha ehitamist kui sai ka päris tõsiselt neid sapiku tsikleid uuritud. Tookord jäi aga asi soiku ja tuli bobberi projekt hoopis... Projektist siis kh. Kõigepealt oli mul olemas üks mõlkis harley esiratas, mis ma rapexi käest ärisin mõniaeg tagasi. Seejärel kohtasin ma üht ilusat laia tagarehvi, mille ma ka koju tirisin. Laotasin rattad garaazi põrandale maha ja vaatasin, et rattad olemas, kui ülejäänd jupid ka külge visata saaks täitsa asjaliku müristaja...  Paar nädalat tagasi hakkasin vaikselt zaz 40hj mootorit otsima. Üleeile sai lõpuks Viljandimaalt Tääksist üks päris kena isend toodud. Omaniku sõnul on mootor pärit kõige uuema inva-zazi pealt. Masin ise sõideti mõlki ning läks mahakandmisele. Mootori võttis maha ja tahtis aiatraktorit ehitada, aga jaks ei hakanud peale ja jäi pikaks ajaks seisma. Enne mahavõtmist olevat jutujärgi 30 000km sõitnud olnud. Seisis soojas garaaziz ja nägi päris kenake välja, õline eriti ei olnud ja tundub, et on loodetavasti suht heas korras. Käigukastiks läheb nagu ikka dnepri kast. Kasti koos siduri ja hoorattaga sain ühelt mõniaeg tagasi soetatud dnepri mootori küljest. Riiulipealt leidsin ühe väärkoheldud dnepri difri kh, mis vajab kõvasti remonti, aga millest peaks loodetavasti asja saama. Nüüd sis on vaja aretada, zazi mootor ja dnepri kast kokku. Know how”d on õnneks suht palju ja eks Sander jagab ka vast enda häid nõuandeid lahkesti  Sellisena ta tuli...  Esimese asjana viskasin üleliigsed jubinad küljest ära ja asi muutus märksa kenamaks. Väga kiiret protsessi ilmselt oodata pole esialgu, kuna vaja kooli lõpetamisega ühelepoole saada, mis nõuab ka omajagu aega...aga elame näeme Nokitsemisteni...
Viimati muutis seda SAUL (Kolm Jan 26, 2011 12:13 pm). Kokku muudetud 1 kord | |
|
 | |
SANDER Admin

Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Jan 26, 2011 9:09 am | |
| komponendid on ässad!!! Vaja aint kast ja mootor kokku keerata ja samavinge raam vahele painutada.
Hakkad frame jig i ka ehitama? Mul vist ilma ei mängi välja. | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Jan 26, 2011 10:38 am | |
| - SANDER kirjutas:
- komponendid on ässad!!!
Vaja aint kast ja mootor kokku keerata ja samavinge raam vahele painutada.
Hakkad frame jig i ka ehitama? Mul vist ilma ei mängi välja. Ennem ei hakka raamiga mässama kui mootor ja kast on koos ning tagaratta süsteem valmis tehtud. Aga miskise rakise peab mõtlema. Päris jigi vast ei hakka ehitama, eks kompunnib miskit. | |
|
 | |
donn

Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Jan 26, 2011 5:16 pm | |
| Vuoh! Vägevad viisud. Tahaks juba raamiväänamist näha.  Jõudu projektiga! | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | |
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Teis Veeb 01, 2011 5:27 pm | |
| Täna sai natu aega garaazi tarbeks näpsatud. Kõigepealt kiskusin mootoril hooratta maha, mis jõudsalt vastupanu osutas aga siiski jäi minu jõud peale. Seejärel monteerisin mootori pukki, et parem toimetada oleks. Ostsin veel küünlajuhtmed, uue jagaja kaane ja rootori, mis sai ka külge seatud. Uudist veel niipalju, et tagumise velje otsingutega leidsin endale lõpuks ühe tagumise velje. Selline fäänsi uueaja velg on, aga plaanide kohaselt ja vähese töötlemisega peaks ta lõppkokkuvõttes päris hea seal välja nägema.  Tegemist uue volkswagen scirocco veljega 18 tolli kõrge, 8 tolli lai. Mõõtude poolest sellist velge leida on väga raske ja veel üksikut. Õnnestus aga saada väga soodse hinnaga antud velg, ja näeb täitsa kena välja. Meeldib, et on suhteliselt tihedalt neid nn kodaraid seal.   Kui aega tekib sisi tahaks mootori korrastamisega tegeleda ning kunagi ka käima proovida, eks elame näeme... | |
|
 | |
altraditional

Postituste arv : 163 Asukoht : Tln Registration date : 26/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Teis Veeb 01, 2011 6:47 pm | |
| Mul on küsimus sappariehitajatele. Kas sealt mootorilt kuidagi toorelt ja sujuvalt kahte silkut maha ei annaks lõigata? Et ikka V2 või nii oleks. Mis sest et väikese kubatuuriga. Mootoripooli freesida ei tohiks väga keeruline olla, ja väntvõll tuleks pooleks lõigata ja kasutada seda hoorattapoolset otsa. Ning teine ots teha vastavaks nukkvõlliajamile? Või mis veel oleks piiravad tegurid?
Teine asi, kas kedagi võiks huvitada 90 kraadised nurkhammasrattad, ühesuurused, ehk siis ülekandearvuga 1:1. Suurus silma järgi võiks natuke jõudu taluda küll. | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Teis Veeb 01, 2011 7:07 pm | |
| Ma kardan, et kogu selline ooper kujuneks väga mahukaks ja kas tulemus ikka oleks seda väärt. Pigem kui juba V2 tahta sis mõni sobiv mootor ka otsida. Mis mõõdus sul need hammakad on ja äkki sul miskit pildimaterjali neist? | |
|
 | |
SANDER Admin

Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Veeb 02, 2011 10:00 am | |
| - altraditional kirjutas:
- Mul on küsimus sappariehitajatele. Kas sealt mootorilt kuidagi toorelt ja sujuvalt kahte silkut maha ei annaks lõigata? Et ikka V2 või nii oleks. Mis sest et väikese kubatuuriga.
Mootoripooli freesida ei tohiks väga keeruline olla, ja väntvõll tuleks pooleks lõigata ja kasutada seda hoorattapoolset otsa. Ning teine ots teha vastavaks nukkvõlliajamile? Või mis veel oleks piiravad tegurid? Olen isegi seda mootorit sellise pilguga vaadanud ja täiesti võimalik oleks. Nukkvõlli keskmine saale on kenasti kohakuti väntvõlli keskmise raamsaalega mis asuvad mõlemad mootori keskel ühtlases vaheseinas, mille tagant olekski sobilik lõigata, õlipump ja selle ajam säiliks samuti kenasti, need ka hooratta pool. Pooleks kannataks seda plokki isegi tavalise rellakaga lõigata kuna keskelt see plokk ikka väga hõbluke. Kaaned ka võimalik poolitada, aga kindlasti mitte rellakaga. Ettevaatlik peab ka olema et sapika alu magneesium plokki puredes ennast põlema ei pane  Õlituse tarbeks tuleks lisa kanaleid ja voolikuid vedada ja mõistlik oleks väntvõll laagritele panna  Mootor jääks pmst samaks aga niigi vähesest 40 hobujõust kaoks veel üle poole ära. Ja sellisest leiutamisest muud kasu ei olekski kui leiutamisrõõm. Kuid ega sapika mootorist muud ei tasugi otsida. | |
|
 | |
altraditional

Postituste arv : 163 Asukoht : Tln Registration date : 26/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Nelj Veeb 03, 2011 6:56 pm | |
| - SANDER kirjutas:
- Kuid ega sapika mootorist muud ei tasugi otsida.
Hehee, väga tabav. Vabandan ka enneaegse hõiskamise pärast, mul need nurkhammasrattad hambuvad mingisuguse 60-70 kraadise nurga all, nii et suht kasutud. | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Veeb 16, 2011 8:39 pm | |
| Pisikestest asjadest palju rõõmu...Nimelt pea nädalapäevade jagu garaazi õhtuid on kulunud väikse väärkoheldud tagadifri remontimiseks. Esialgse plaani kohaselt differ lahti, vanad jupid välja- uued sisse, ei läinud mitte nii lõbusalt. Aga tehtud ta sai...Viskan mõned ülevaatlikud pildid tehtust... Kõigepealt leidsin vanadest varudest, riiulipealt ühe dnepri tagadifri, mis oli päris palju elu näinud...  Kuna dnepri pidurisüsteemi mul vaja ei ole, siis lõikusin ja lihvisin korpuselt ebavajalikud kronsad maha  Jupid vanast rokast puhtaks ja uued laagrid, tihendid. Peaks ära mainima, et vanade laagrite kättesaamine oli omaette lõbus toimetamine, kel väga igav on siis soovitan soojalt.  Kokkupanek polnud ka teab mis meelakkumine, aga selline ta sai  | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Veeb 16, 2011 9:05 pm | |
| Järgnevalt, olen mõnda aega mõtteid mõlgutanud kuidas ma tagaratta süsteemi ehitan. Ikkagi üks suuremaid ja tähtsamaid sõlmi tsikli juures..Garaaziz sooja ahju kõrval genereerisin välja sellise süsteemi, mis peaks ka tegemisele minema millalgi. Nr.3 On dnepri originaal rumm, mille külge kinnitub differ. Rummu külge on keevitatud nr.2 detail, mille külge omakorda istub nr.1 detail millega ühendatakse kogu süsteem tagaveljega. Nr. 2 külge hakkab kinnituma ka piduriketas.  Nr. 3 detaili jaoks lõikasin ühelt vanalt veljelt rummu välja  Treial treis õigesse mõõtu, kuhu istub peale piduriketas  difripoolne kooslus hakkab välja nägema sedasi..   hetkel on seis selline, nüüd on vaja kuidagi leiutada 1 ja 2 detail, et saaks asjaga edasi minna...Ja nagu näha sis rehv sai ka veljele peale pandud ja istus täitsa kenasti sinna | |
|
 | |
SANDER Admin

Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Nelj Veeb 17, 2011 6:19 am | |
| kas number 3 jubina ümberjäänud osa on almiinium? Ülejäänu jubinad tulevad ka siis alumiiniumist? Kas nii ei saaks teha: kui lased nr 3 jubinal selle alumiiniumkesta täielikult maha ja number 1 detaili sisemise läbimõõdu samale mõõdule ja veidi pikema ja tuuga istuga treida. Siis pressiksid nr 3 detaili kuumalt nr 1 sisse, paar törtsu keevitust ka peale ja kaoks see vahepealne ühendus ära. Piduriketta tarbeks ka miski flants teha. Tegin kunagi oma zaz projekti alguses täpselt samasuguse varjandiga joonise, ainult nii nagu ma kirjledasin, seda vahepealset ühendust minu varjandis polnud  siis aga otsustasin ikka tsikli velje kasuks. Rsk nüüd vaatan su panduurat siin ekraanil ja tuleb jälle omal ka laia tagavelje ideed  Ega muidu ei ehitakski oma tsiklit kui teised ei ehitaks.
Viimati muutis seda SANDER (Nelj Veeb 17, 2011 6:45 am). Kokku muudetud 1 kord | |
|
 | |
yeekim

Postituste arv : 117 Asukoht : Siia- sinna läbi linna motikas/auto : VN15SE & 650 "asi" Registration date : 18/10/2010
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Nelj Veeb 17, 2011 6:41 am | |
| Naiisss! Kuidas plaanid pidurisadula panna, jääb teine nõnna velje sisse praegu edu Edit: oma(vene)pärane variant oleks piduriketas paigaldada kuskile kardaan ülekandesse, nt, käimakasti otsa
Viimati muutis seda ants01 (Nelj Veeb 17, 2011 8:15 am). Kokku muudetud 1 kord | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Nelj Veeb 17, 2011 8:06 am | |
| Detailid on plaanis valmistada alumiiniumist. Vahepealne ühendus on vajalik selleks, et saaks difripoolset rattalaagrit vahetada. Ühes tükis olles ei mängiks välja. Kindlasti on olemas ka mõni parem lahendus, aga hetkel tundub, et selline süsteem peaks jääma suhtkoht töökindel... Pidurisadula kinnituse peale mõtlen sis kui raami hakkan väänama, eks ta kuhugi ikka kinnitatud saab. | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Püh Märts 13, 2011 3:55 pm | |
| Täna õnnestus mootori ja käigukasti ühendamine lõpule viia. Hoorattad on juba mõnda aega koos olnud. Kõigepealt võtsin sapaka hooratta moto küljest maha ja lasin treialil sinna dnepri hooratta mõõduga pisikese randi treida, samuti natuke dnepri hooratast treida. Seejärel hoorattad omavahel poltidega kokku ning mootori külge tagasi jne... Dnepri hooratas Sapiku hooratas Seejärel sai neid mõlemaid natuke töödeldud ning tuugalt kokku polditud Siis tuli mängu sapiku sidurikoda Mille ma pooleks lõikasin Seejärel freesis üks sõber sidurikoja ilusti 65mm peale Siis olin omastarust väga kaval ja tegin erinevaid sabloone, et saaks õige vaheplaadi kuju Ostsin Kane-metallist 12mm plaadi ja märkisin vaheplaadi kuju peale, seejärel asusin tegutsema. Kulus palju rellaka kettaid ja oli omajagu käiamist, et sellest 12mm plaadist õige kuju kätte saada, aga nu kui väga tahta sis ikka saab Kuna asi peab olema korralikult tsentris ja täpne siis mõõtsin kauguse välja ja kärnisin õige raadiuse jagu aukudele ette Sai vist kuskil 70 auku ja täitsa ühe puuriga puuritud Seejärel piinasin enda säästu tikksaage ja sain sisu välja saetud Pika lõikamise, puurimise, lihvimise ja nühkimise peale sain valmis sellise tüki Keevitasin käigukasti kinnitus poldid vaheplaadi külge Käigukastilt lihvisin maha originaal õhupuhasti kronsa Vaheplaat koos sidurikojaga mootori küljes Ja kogu krempel koos Huuh päris palju pildimaterjali sai, aga loodan, et on tore vaadata ja keegi saab vajalikku infot kui peaks miskit tarvis olema. Igastahes selline ta sai. Loodan, et on ikka korralikult tsentris ja püsib kenasti seal kinni. Järgnevalt tahaks mootorit käima proovida...Vaikselt olen tegelenud ka esihargi ehitusega. Vihjeks niipalju, et ehitan springerit  ..aga elame näeme, mis välja kukub. | |
|
 | |
donn

Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Püh Märts 13, 2011 7:33 pm | |
| Seda sa selle plaadiga siis tegidki.  Kuri värk. | |
|
 | |
Sandrew

Postituste arv : 68 Age : 30 Asukoht : Tartu / Raadi motikas/auto : Yamaha XS400 Registration date : 14/01/2009
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Püh Juun 12, 2011 2:46 pm | |
| Kuidas sujub? Uuemat pildimaterjali pole pakkuda? | |
|
 | |
schumahher

Postituste arv : 68 Age : 43 Asukoht : Jõhvi motikas/auto : Kawasaki VN1500 Registration date : 22/06/2010
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Nelj Juun 16, 2011 8:48 am | |
| Väga korralik info kellelegi kes soovib kunagi seda tüüpi mootorit ja käimarit kokku panema hakata. Seda infot muidugi ka mujal aga mida rohkem seda uhkem. Eks igaüks kajastab omamoodi. Omalgi plaan ühe rattapeale selline komplekt kombineerida, aga pole saanud hetkel oma käsutusse zaz tüübi jõuallikat. | |
|
 | |
bigdog
Postituste arv : 14 Age : 53 Asukoht : ratastel motikas/auto : HD / Magnum Registration date : 26/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Kolm Okt 26, 2011 9:27 am | |
| Kas see äss projekt on vahepeal ka edasi arenenud? | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Reede Okt 28, 2011 9:45 am | |
| Tervitused Vabandan, et pole küsijatele varem vastanud...aga see tsikliprojekt on hetkel puhkusel nagu ka isegi, võtsin aastakese puhkust ja redutan Kängurumaal. Loodetavasti saab järgmine sügis edasi nokitseda, seniks saab mõtteid mõlgutada mida ja kuidas. Tegema sai veel hakatud esiharki. Lasin laseris hulga jubinaid lõigata ning treitud sai ka palju vidinaid, aga sinna ka asi pooleli jäi tol hetkel... Selline peaks kerekuju poolest masin välja nägema hakkama. Madal hardtail, lühikese springer hargiga..  Elame näeme... Jõudu nokitsejatele Siim | |
|
 | |
SAUL Admin

Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 Reede Veeb 22, 2013 12:08 pm | |
| Sapaka projektist niipalju, et projekt ei ole maha kantud, vaid hetkel lihtsalt ooteasendis ning ootab oma järge. Plaane ning ideid on palju selle aparaadi osas, mis millalgi ka kindlasti tegemisele lähevad. Enne aga tahaks teise masina liikvele saada ning seejärel sapakas uuesti käsile võtta... Tegelt omajagu aega on juba möödas, aga üks suur asi mis toona valmis sai...oli üks uhke jubin mille kaasvõitleja Donn mulle valmis meisterdas. Täna sattusid arvutis need pildid juhuslikult ette ning lisan need ka siia teemasse lõppudelõpuks. Detail millest jutt käib on siis tagaratta süsteemi Nr: 1 jupp Omaltpoolt tegin nõndapalju, et valmistasin joonise ning kogusin kõik alumiiniumi jupid kodust kokku ja purustasin suure haamriga pisikesteks tükkideks. Edasine oli juba Donni kätetöö! Vorm Sulavalu Toorik treipingis Töötlemine Valmis detail  Tulemus on väga asjalik!!! Veelkord ka tänud Donnile | |
|
 | |
Sponsored content
 | Pealkiri: Re: Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200  | |
| |
|
 | |
| Inva-chopper, Harlõmov Davidov 1200 | |
|