Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Dets 22, 2010 4:36 pm
Tervus. Kuna xj900 sai maha müüdud ja diiseltsikli projekt käib hetkel veel natuke ülejõu, siis võtsin vahelduseks midagi lihtsamat ette. Nimelt siis sapika mootoriga projekti. Esialgne eesmärk oli sapika mootori külge dnepri käigukasti leiutamine. Kuna seda eestis tehtud juba päris mitmelkorral, läksin lihtsamat teed pidi ja helistasin know-how saamiseks selle teema pioneeridele ja külastasin palju poolakate zaz motikate foorumit.
Teema oligi selline nagu arvasin. Sapika hooratta sisse treitakse rant dnepri hooratta jaoks ja polditakse need omavahel kinni. Sidurikoda tehakse kas ise või aretatakse sapika koja baasil. Mina aretasin ise. Tulevikus konsulteerin vbolla doniga ja üritan valada ühtse alust koja.
Täna oli see päev siis kus sain oma MeM3-968 (40hp) mootori ja dnepr mt-10 käigukasti omavahel kokku. Kahjuks ei viitsinud aga vahepealsetest etappidest pilti teha kui tööhoog juba sees ei tundu kunagi just sobivat momenti et miskit klõpsida
Sidurikoda+12mm plaadist lõigatud vaheplaat.
otsastvaade ilma käigukastita
otsastvaade koos käigukastiga
Välimuse peale hetkel pole mõelnud, peale selle et ilmselt kasutan dnepri raamist mingeid osi ja esihargi jaoks xj-900 putkesi koos piduritega.
150lai 16 tolli autoratas ka pmst valmis veel olematu raamivahele sobitamiseks
Väliselt peaks ta midagi chop või bob laadset kulgurit meenutav olend tulema, olema saab nii dnepri loomupoolne kickstart kui ka sapika elektrik start. Genekaks otsin midagi lihtsat, odavat ja väikest.
Seniks aga metallist jõuluaega!!! SANDER
mart
Postituste arv : 57 Age : 34 Asukoht : võru, viljandi, paide motikas/auto : Harru, Vento Registration date : 11/03/2009
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Dets 22, 2010 5:27 pm
Olen ise ka zapperitega kokku puutunud ja see v4 istub kohe mõnusalt sinna tsikklile. Raamilt kujutaks sinna midagi suurema mõõtmelist, et mootor paagi alla väga peitu ei jääks. Kusjuures oled sa mõelnud, kas karpa jääb samaks? Sest nagu mulle on tundunud ja ka teiste käest kuulnud, ega originaal kõige parem asi pole. Igatahes jõudu jaksu projektiga.
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Dets 22, 2010 6:01 pm
mart kirjutas:
Olen ise ka zapperitega kokku puutunud ja see v4 istub kohe mõnusalt sinna tsikklile. Raamilt kujutaks sinna midagi suurema mõõtmelist, et mootor paagi alla väga peitu ei jääks. Kusjuures oled sa mõelnud, kas karpa jääb samaks? Sest nagu mulle on tundunud ja ka teiste käest kuulnud, ega originaal kõige parem asi pole. Igatahes jõudu jaksu projektiga.
karpa jääb esialgu kindlasti samaks, küll aga mõtlesin mis juhtuks kui ehitan teise sisselaskekollektori. St langevas joones kollektori. Et karpa madalamale langetada ja mahutada kahe silindri vahele.
Siit ka küsimus. Mis juhtub kui ehitan sellise kollektori kus küttesegu mööda kollektorit jookseb tõusvas mitte langevas suunas.
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Dets 22, 2010 10:09 pm
SANDER kirjutas:
Siit ka küsimus. Mis juhtub kui ehitan sellise kollektori kus küttesegu mööda kollektorit jookseb tõusvas mitte langevas suunas.
Mul on siin neid Hiina mootoreid, mida ATV-de peal kasutatakse ja just ATV raamiehituse iseärasustest tingituna on nendele mootoritele ka "tõusvaid" kollektoreid (või "langevaid", oleneb kust otsast vaadata; igaljuhul sellised, mille kasutamise puhul karpa lõõr asub sisselaskeavast madalamal). Proovisin - töötas, oli ainult tuimem kui normaalse kollektoriga. Küll aga on need mõttetult pikad ning mina, autovõhik, ei tea, mis asendis sul karpa lõõr on - kangastub kuskilt mälusopist pilt vertikaalse lõõriga autokarburaatorist. Äkki mängib see ka mingit rolli?
"Tore" oli targutada jälle...
*Kui sul midagi keerulist vaja valada on, siis soovitan ilmselt pigem agendi jutule minna - ma alles algaja. Lihtsamakoeliste alu-junnide puhul aitan muidugi.
Aga jõudu huvitava projektiga ja tore oleks näha seda liikumas! donn
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
täna 30 detsembril sain oma motika mootori käima. Olin kunagi kõrgepinge juhtmed oma kiire loogika järgi peale ladunud ja nüüd juba teist päeva käivitada üritades olin ära vahetanud juba kõik vajaliku. Bensupumpa prooovisin vahetada, karpa kakkusin laotuseks, jagaja samuti. Krt enne kui asjast päris villand sai kakkusin klapikambri kaane maha ja piilusin mis seal all on. Väntvõlli keerates avastasin et olin kõik kõrgepinge juhtmed omavahel risti vahetusse lasknud. Süütehetks oli siis kõikidel silindritel täpselt väljalaske takti lõpp ja nii ta mul käima ei tahtnudki minna sülgas aint tuld ja paukus. Viskasin juhtmed õietpidi peale ja nigu kruvika starterisse viskasin lahvatas 20 aastat poolest saati maasees vedelenud mootor käima.
Vandusin natuke enda lolluse üle.
Asi toimib kenasti, kannatab sidurit vajutada ja kenasti käike vahetada.
Homme proovin miskit videomaterjali ka teha. Rsk mu meelest pole peale v8 paremaid hääli kui sapika v4.
..SIIM..
Postituste arv : 6 Asukoht : Rakvere motikas/auto : Mingi 903 Registration date : 06/11/2010
""Sapika hooratta sisse treitakse rant dnepri hooratta jaoks ja polditakse need omavahel kinni.""
Palju hooratta kaal muutus?
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Reede Dets 31, 2010 7:03 am
..SIIM.. kirjutas:
""Sapika hooratta sisse treitakse rant dnepri hooratta jaoks ja polditakse need omavahel kinni.""
Palju hooratta kaal muutus?
Eks ta dnepri hooratta jagu või veidi vähem raskemaks muutus. Samas kohapeal käies ei saa suurt midagi aru. Läeb kenasti pöördesse. Sai see dnepri hooratas enne õhemaks treitu lastud. Poltisin omavahel kinni, läks veel keermeliimi vahele´pluss kärnisin hiljem poldi pead üle ja keevitasin mõne punktiga veel hoorattad omavahel. Siis hea kontrollida, kui keevis rebenenud on, siis viimane aeg agregaat uuesti lahti kakkuda ja asi üle kontrollida.
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
fotokas oli põrandal plekktopsi peal, müra vibratsiooni mõjul hakkas kaamera tuuritamisega ühes taktis ennast liigutama. Käigukastist tuleb paha undamist seepärast , et on lahti võetud ja puhtaks pestud aga õli polnud veel sisse pannud. Omab siis tagurpidi käiku ka.
Tulevaseks raamiks või õigemini raami doonoriks saab selline raam, mis vb tuttav biffiku boxeri teemast.
Lähiajal peab minema torumaterjali ehitamiseks otsima, tuleb vast klassikalise geomeetriaga hardtail see raam.
mart
Postituste arv : 57 Age : 34 Asukoht : võru, viljandi, paide motikas/auto : Harru, Vento Registration date : 11/03/2009
Mida kurja pilli siit tulemas. Mul oli enda ratta peal zaz mootori väiksem varjant 30 hp ja see hell lärmitseja juba liigutas tsikkli toruraami mõnusa kergusega ka väikestel pööretel. Edu masinaga
tamm
Postituste arv : 179 Age : 41 Asukoht : Tartu motikas/auto : H-D XLH1200 ´92 Registration date : 19/11/2008
Aa kas see mootor on reg.tunnistusel ka kirjas, või jääb sinna nii nagu sünnist saati on?
reg tunnistust mul ka pole, st. pole ka probleemi
rapex
Postituste arv : 235 Age : 32 Asukoht : Vara motikas/auto : Autoks: Chevrolet Citation
Sikliks: H-D bobber project Registration date : 24/10/2008
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Jan 12, 2011 10:16 am
Et omavalmistatut arvele saada on närvi ja aega vaja aga pole miskit võimatut. Ja aparaat tõotab brutaalne tulla
Madis
Postituste arv : 49 Asukoht : Tallinn Registration date : 09/07/2009
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Jan 12, 2011 1:51 pm
Rein kirjutas:
Kas siin antud ehitus ei kvalifikatseeru omavalmistatu alla, mootor on teine, raami on muudetud. Ega ju omavalmistatu pannakse ka kokku ikkagi osaliselt toodetud juppidest, mitte kõiki asju ei tehta ise algusest peale, alates raua maagi kaevandamise ja sulatamisega.
Omavalmistatud sõiduki ja tehnanõuete kohta saad lugeda:
kohaliku gearheadiga tegime pisikese mockupi, nüüd vaja veel stipp oodata ja kane metallist 6 meetrit torumaterjali tuua ja ümber mootori väänata. Tagumiseks veljeks tahaks ka mõne bike valuvelge leida.
OnkelMats
Postituste arv : 145 Asukoht : Harjumaa motikas/auto : Regal Raptor bobber Registration date : 16/11/2009
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Teis Jan 25, 2011 9:58 am
tööd pole garaazi teinud, suurt midagi. Remontisin vaz 2101 42A geneka ära ja installisin ta mootori külge. Muretsesin mõningad jubinad juurde: 2002 honda shadow paak ja gpz tagavelg koos ketta ja kogu pidurisüsteemiga, rehv läheb jälle sutsu laiem peale.
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Teis Jan 25, 2011 11:11 am
see paak on nagu mustikas seal, väga hästi klapib
..SIIM..
Postituste arv : 6 Asukoht : Rakvere motikas/auto : Mingi 903 Registration date : 06/11/2010
Pealkiri: Re: MeM3-968 (zaz) motikaprojekt. Kolm Jan 26, 2011 8:24 pm
Kas jätad kardaani või teed kettülekande? Sul oli see karpa probleem,et liiga kõrge või midagi sellist. Selle karpa probleemi peale tekkis mõte,kas raami ülemist toru ei annaks sisselaske kollektori ja mootori vahelt tuua? Muidugi tuleks siis generaatorile teine asukoht leida.
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
Kuna mul neid mootoreid kolm tk kokku tassitud, siis reservi nagu peaks olema. Siiski hakkasin nii sportlikust huvist ühte mootorit vähe kobedamaks aretama (6 aastat lageda taeva all polest saati maasees vedelenud). Kiskusin lahti, pritsisin ja pesin puhtaks ja värvisin ära. Praegu veel elundeid seal sees pole, aga tulevad. Loodetavasti saan sama vända tagasi panna, kui annab lihvida. Kolvigrupile on plaan üks rõngasoon juurde treida (tarkadelt poola saitidelt leitud õpetus). Paberelemendiga õlifilter karterikülge istutada.(jällegi targad poola leheküljed). Surveastet tõsta vast 8.2 ni(et võiks 95 ga sõita) Ja eks näis mis, sest asjast edasi saab.
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008