| IZ 250cc rat-bobber | |
|
+19OnkelMats AQ mart Zidist 19Martinez79 vex rapex skullriders Tegelane poison shadow600 SID Primo Urukoer agent007 tamm SAUL SANDER donn 23 posters |
|
Autor | Teade |
---|
agent007
Postituste arv : 472 Age : 35 Asukoht : Tartumaa/Tartu motikas/auto : Jeep WJ
Opel Astra
Kawa VN700 Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Veeb 16, 2009 8:53 pm | |
| Areneb sul päris hästi. Igapäev saad teha miskit nagu aru saan. Endal selline võimalus puudub!! | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Veeb 16, 2009 9:27 pm | |
| - agent007 kirjutas:
- Areneb sul päris hästi. Igapäev saad teha miskit nagu aru saan. Endal selline võimalus puudub!!
Mitte päris iga päev. Õpingute kõrvalt teen, õpingutelt saab vahel isegi luusi tehtud, nagu täna. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Reede Veeb 20, 2009 5:11 pm | |
| Nüüd on vist kätte jõudnud see aeg, kui aega võtab rohkem passimine-mõtlemine, kui reaalselt millegi tegemine - defektselt välja kukkunud detaile ei saa lehtmetallist uutena välja lõigatud juppidega asendada, vaid nad lähevad lihtsalt p***e ja tuleb rahakotti paotama hakata. Sellega hetkel riskida ei saa.
Eile õhtul kella kümneni mässasin pidurisüsteemi esimese trossikinnitusega, mille olude kiuste pidin täna ümber tegema. Modifitseerisin ka piduripedaali. Suurema osa tänasest "nokitsemisest" nuputasin, kuidas tagapidureid tööle panna. Originaalis on IZil tagahargi küljes miski hoovastikusüsteem. Selle saatsin kukele, kuna ma ei viitsi seda ümber tehes mingit inseneri mängida. Leidsin, et kavalam on kasutada trossi. Selleks võtsin auto käsipiduritrossi, mis on oluliselt suurema ristlõikega, kui tsikli enda ükskõik milline tross. Kas see ka ennast õigustab ja vastu peab näitab ainult tulevik ja praktika.
Sain asja tööle ja isegi päris kõvasti pidurdas. Nüüd pean veel klotside otstele mingid vaheseibid leidma, et ei peaks pidureid liialt peale keerama (klotsid ise on korralikud). Lõpuks sain asja nii kaugele, et kõik oli tipp-topp, aga miskipärast kuskilt mingi asi poos trossi. Põhjust ma veel kindlaks ei suutnud teha.
Seda juba homme. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Laup Veeb 21, 2009 6:59 pm | |
| Mõned pildid ka. Siin on näha piduritross, mille panin otse kopsikusse. Kopsikus asetseb trossikinnitus, mille külge on keevitatud keermelatt, mis omakorda läheb otsapidi läbi hoova, mis klotse vastu trumlit surub. Oi kui pikk lause. Kui hästi pingsalt uurida, siis on selle pildi pealt võimalik näha klotsiotste vahel lisaseibe. Tegin lõpu ka sellele pidurisüsteemiga nikerdamisele. Kaubanduslikku välimust küll ei ole, aga seda saab hiljem korrigeerida. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Märts 02, 2009 8:34 am | |
| Eile tegin tagaporilauale esimesed ja tagumised kinnitused. Esimesed on libisevad - kui ketti pingutada, siis tagaratta tahapoole liikumisel saab porilauda kergelt järele aidata, et tagaratas ja porilaud ikka kohakuti jääksid. Selleks puurisin kiige alumisse külge avad ja keermestasin need. Vedruseibidega poldid porilaua kinnituse piklikest avadest läbi ja voila. Päris pikalt olen mõelnud tagatulede lahenduse üle - kuhu suunad, kabariit ja numbrituli? Esialgne plaan näeb ette suunatulede paigaldamist kuskile ülemiste amordikinnituste kanti, st raami külge. Sinna sobivad sisse tavalised hõõgpirnid. Keerulisemaks läheb aga taga- ja numbritulega. Kuna ma ei taha neid kuidagi kentsakalt mingi varda otsas raami küljest õigele kaugusele tuua, siis tuleb nendes kasutada LED lampe ja kinnitada otse kiige külge, mis hakkab vägivaldselt üles-alla viskama. Tagatule jaoks kasutan ühe vana traktori kabariittule bullet-korpust. Number peaks tulema vasakule küljele ketiratta korpuse kõrvale. | |
|
| |
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Märts 02, 2009 8:47 am | |
| Asi edeneb kas ette paned ka porika ? | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Märts 02, 2009 9:04 am | |
| - SAUL kirjutas:
- Asi edeneb kas ette paned ka porika ?
Tegelikult ma olen viimasel ajal üritanud tsikli ehitamisest kõrvale hoiduda (ärge pahandage, motosõbrad) ettekäändel, et raha, aega, tahtmist ja mida kõike veel ei ole. Vabandusi on alati kuhjaga, aga hetkel saab teha asju, mis finantspoole olemasolu nii suurel määral ei nõua. Ette panen porika, kui on vaja ülevaatusele minna. Mu isa küsis eile minu käest täpselt sama asja. Ta küsis ka, mida ma sellel ajal teen, kui porikat ei ole. Ma võtsin kükkis, käed ees, tsiklimehe asendi ja surusin silmad ja suu nii kõvasti kinni kui sain. Samas on ju leiutatud kiivritele visiirid. Milleks mulle siis esiporikas? | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Märts 02, 2009 7:29 pm | |
| Kunagi ammuu ammuu nullisin ja "tuunisin" IZi spido ära. Paar LEDi ja takisti ja sai asi. Enne seda muidugi põletasin neid omajagu läbi, sest ei viitsinud takisti oome välja arvutada. Laiskus maksis kätte. Põhjust sellest rääkida on sellepärast, et eile tegin spido jaoks ülemiste prillide külge kinnituse. Spido ise näeb ka päris hea välja. Enamuse tänasest ajast (mida ei olnud palju) veetsin külgjalga ja selle kinnitust meisterdades. Leidsin sellele ka päris mehise vedru külge. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Märts 05, 2009 7:36 pm | |
| Tegin täna panni, sadulapanni. Esialgu puurisin vana paagi tagumiste kinnitusavadega kohakuti pleki sisse avad. Need pidid ajutised olema, kuid siis ühel hetkel otsustasin nad siiski sinna jätta. Hea oli eest kinni panna, samal ajal, kui haamriga "hellalt" plekki paika toksisin. Kasutasin ära ka raamitorude vahel olevat vinklit ja tegin panni tagumised kinnitused sinna sisse. Ja sai isegi rahuldav. Plaanis on tsikkel kahekohaliseks teha nii, et tagumine iste on eemaldatav. Kuigi kujutluspildis jääb see iste vist imelikult õhku. Eks see ole näha, mis ja kuidas kuhu läheb. Siiamaani on küllalt hästi laabunud, juhus pole kaikaid kodaratesse loopinud. | |
|
| |
agent007
Postituste arv : 472 Age : 35 Asukoht : Tartumaa/Tartu motikas/auto : Jeep WJ
Opel Astra
Kawa VN700 Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Märts 05, 2009 9:03 pm | |
| Iste näeb hea välja. Samas kui see tagumine iste pisike tuleb siis pole ka vast väga hullu, kuid isiklukult pooldan tavaliselt ühekohalisi masinaid! | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Laup Märts 07, 2009 8:20 pm | |
| Nuputasin välja, kuhu elektrividinad panna. Alguses oli plaanis mingisugune plekist asi ise kokku keerata, aga oleks vist maru raske tulnud. Ja kuna igasuguseid muid metallvidinaid tuleb niikuinii juurde, siis mõtlesin, et otsiks mõne kergema asja, et tsikli lõpliku kaalu võimalikult madala saaks. Selleks kergemaks asjaks said siis tavalise s'tapotitoruga ühendatud 110 cm liugmuhvid, mis on plastikust ja originaalkaantega otsast korralikult tihendatud. Parim koht elektroonika, lülitite ja süüte jaoks. Plaan on asi istme alla paigutada, suhteliselt tavaline koht, samas mujale ka nagu ei ole panna. Akukarp tuleb omakorda elektrikarbi ja kiige alla - saab raskuskeskme madalamaks, võibolla. Väike illustreeriv pilt: | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Püh Märts 08, 2009 6:55 pm | |
| Tegin elektrikarbile kinnitused sama vinkli külge, kuhu istegi tagant kinnitub. Nüüd justkui hõljuks istme all. Ehk ei hakka nii palju vibreerima, et kinnitused ära murraks. Võtsin karbi uuesti maha ja mõtlesin, et hea oleks asi keskelt mingi asjaga kinni liimida. Kasutasin elektripostidele plekkmärkide liimimiseks kasutatavat terostaatliimi. Vinge must möks, sai ilusti sõrmega määrida. Pärast kasutamist lugesin kasutusjuhendit, kus oli kirjas, et nahale sattumisel pesta koheselt sooja vee ja seebiga. No tore. Olen ennegi sellega möksinud ja siiamaani elus. Ehk jääbki asi nii. | |
|
| |
agent007
Postituste arv : 472 Age : 35 Asukoht : Tartumaa/Tartu motikas/auto : Jeep WJ
Opel Astra
Kawa VN700 Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Püh Märts 08, 2009 7:24 pm | |
| Irw... Kui lusika peaksid nurka viskama siis pole kedagi süüdistada kui ainult enda kärsitust! Ei tegelt olen ise ka nii pange astunud. Eriti just mingide liimide ja möksidega. Ei viitsi lugeda lihtsalt! Aga tegelt peab ikka. Liimid pole enam sarnased ega kanna koondnimetust LIIM! Nüüd pead poolkeemik olema, et liimida! | |
|
| |
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 37 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Püh Märts 08, 2009 7:36 pm | |
| RTFM - read the fucking manual!!!! OT Lõpetasin minut tagasi optilise hiire instaleerimise tund aega üritasin paaniliselt tööle saada, siis mõistsin et manual on minust targem ja sain selle 1 minutiga tööle. Muidu päris hoogsalt läheb sul seal garaazis. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Kolm Märts 11, 2009 4:17 pm | |
| Vahepeal on muud tegemist olnud, alles täna sain paar asja valmis. Sealhulgas lihvisin toru kaanel välise üleulatuva serva maha nii, et see teistpidi ka muhvi sisse mahuks. Nii ei saa keegi kaanele küüsi taha ja tekib ka väikene kaitse otsese vihma eest, mida meil siin Eestis ikka stta kanti alla tuleb, millest ei pääse ka minu rott. Edasi nikerdasin selle sisse avad süüte, starteri, suretuse ja toite jaoks. Selle ekstra toitelüliti panin lihtsalt sellepärast, et aku vooluahelast lahti lülitada. Üleeile sain kätte rehvid, need ei ole midagi erilist (Mitas 3,50-18 62P REINF TT H-03). Ma läksin pigem seda teed, et nad võimalikult odavalt soetada. Tartus ringteel mersukeskuse taga asub Baltyre AS, kus sõbralikud onklid rehvid (üle kolmandiku odavama tükihinnaga kui sama rehv näiteks motokaup.ee-s) kätte andsid. Valikut sellel hetkel erilist ei olnud, aga mina sain oma tahtmise. Kolasin ka Sepa keskuses Oomipoes, kust elektrikarbile vajalikud vidinad ja pidurisüsteemile konnad sain. Juhtmed olid ainult vähe õhukese (0,22mm) olemisega minu arust. Tuleb siis koduseid vahendeid kasutada, kui asi ükskord elektrisüsteemini jõuab. Eile seoses kooliga käisin Võrus ja ostsin ka suunad ära. Tahtsin need enduurole ja enduuro suunad rotile külge kruvida (kandilisi lampe peetakse vist enduuro omadeks), kuid siis hakkasid meeldima. Eks ole näha, mis ma lõpuks otsustan. Lamp on lamp. Veel tellisin ära tagumise hammasratta (selle sobitamisega hakkab nalja saama), veoketid (ketid sellepärast, et ma tegin selle kuramuse kiige pikaks ja keti pikkus tuleb kuskil kahe meetri kanti) ja õhupuhasti. Õhupuhasti on tavaline kummiluti otsas svamm, koonusfiltrid on välimuselt muidugi vingemad. | |
|
| |
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Kolm Märts 11, 2009 5:00 pm | |
| Asi edeneb hea vaadata kohe! See elektribox on vinge... lihtne aga ilus minu meelest. Plaanid ta ära ka võõbata pärastpoole v, või jätad halliks? | |
|
| |
shadow600
Postituste arv : 167 Age : 39 Asukoht : Soome, Helsinki motikas/auto : kawasaki vn 800 classic 1998 Registration date : 23/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Kolm Märts 11, 2009 6:01 pm | |
| väga hüva lahendus. natuke plastmassi ei tee paha | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Märts 12, 2009 7:50 pm | |
| Täna tegin tagumistele suunatuledele kinnitused. Loodan, et neid ratta ümber rahmeldades põlvega maha ei koksa. | |
|
| |
poison
Postituste arv : 280 Age : 65 Asukoht : Rapla, Eesti motikas/auto : vt750 hardtail Registration date : 06/11/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Märts 12, 2009 9:57 pm | |
| kui suudad, pane kummist jalaga jäigad lammutuvad kiiresti | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Reede Märts 13, 2009 8:20 pm | |
| Täna sain kätte oma kauaihaldatud, kõige olulisema (peaaegu) asja tsikli juures - tagumise hammasratta. Mida õnne! Kohe asusin hammasratta võlli kallale. Kuna treiali juurde ei viitsinud minna (ei ole kedagi läheduses), siis võtsin kätte ja panin kaadervärgi kruustangide vahele ja lasin relakaga võlli parajasse mõõtu. Hea asi oli see, et võll on laagri peal ja hakkas sujuvalt relaka ketta mõjutusel pöörlema ning kulus ühtlaselt (kunagi sai rularatastel flatspotte niimoodi eemaldada üritatud). Ja uus hammakas sobitus kenasti võllile. Kuna juba saabunud kettidest pidin kokku tegema ühe keti, siis alguses peksin päris pikalt sõrmi suure haamri ja torniga pudruks. Siis leidsin sellise kavala asjapulga. Mutter alla ja töötas kenasti. Ja siis lõin süsteemi ajutiselt kokku. Mingid ketijuhid ja -tallad peab ka aretama. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Püh Märts 15, 2009 10:59 pm | |
| Lumi sulab! Seda enam peab rõhku panema ehitamisele, et mitte küll päris lume lahkudes, vaid kuskil suve saabudes projekt-ratta teedele saaks sättida. Täna oli ide-kuradi-aalne ilm tubasteks tegevusteks arvestades tibupoja suurusi räitsakaid, mis vahelduva eduga alla lärtsatasid ja hetkega riided märjaks tegid. Jõudsin tagumise hammasratta võllile kõrvad külge keevitada. Avade puurimisega oli sandim lugu, kuna need jäid täpselt õmbluse kohale ning võlli materjal oli kõrvade omast tunduvalt tuugam. Kas ava jäi tsentrisse? No ei. Kaks puuri saatsin ka manala teed. Kui see keeruline toimingute jada oli möödas, asusin trosside kallale, milledel laupäeval rattapoes järel käisin. Tegin vastavalt trossi kõri läbimõõdule, mis oli ca 6 mm, uued pingutuspoldid. Vanad olid kuidagi veninud olemisega. Nendeks said tavalised ma ei tea mitme mm-sed poldid, millele puurisin pähe 6 mm läbimõõduga ja ca 8 mm sügavuse ava kõri jaoks, keerme tegin kuni poldipeani ning siis lahkasin relakaga terve asja koos reguleerimismutritega poldi pikitsentrisse. Seda kõike siis selleks, et trossi saaks hiljem sisse panna. Edasi võtsin ette need kuramuse junnid, mis trossi otstesse käivad ja lõpuks kuskil heeblisoklites oma koha leiavad. Iseenesest asja nagu ei olegi. Materjal, millest teha, oli kõik ideaalselt olemas ning sain asjapulgad ka päris kiiresti valmis. Aga siis tuli aeg, kus oli vaja tross selle junni külge tinutada. Vist ei saanud trossi piisavalt puhtaks, sest tina ei hakanud mitte kuidagi külge. Asi jäigi hetkel sinnapaika. | |
|
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Märts 16, 2009 7:18 pm | |
| Täna jätkus trossisaaga mitte küll kinnitusnublude, vaid kõride parajasse pikkusse lõikamise näol. Oma õiged mõõdud said siduri ja esimese piduri kõrid. Piduritrossi ühendasin ära (ka ette pean klotside vahele seibid panema), siduri oma hetkel ainult heeblis kinni. Gaasitross on ühendatud siibri külge, kuid ülemisest otsast vedeleb niisama rullis ja kõrigi on veel miski 1,5 m pikk. Siis tegin (tegelikult alates eelmise töönädala lõpust) mootorile uue sisselaskekollektori (kui seda torujunni nii suureliselt nimetada võib; samas see ei kogu ju midagi, teine teema oleks kahe silindri ja ühe karburaatoriga ja ka siinkohal keeldub mu loogika seda sisse söömast, sest sellisel juhul ta jagaks kütusesegu silindritesse; fuuk, sama hea on enda mõistust kokku lasta, kui mõelda, mis siis oleks, kui poleks universumit). Eelmine oli quadile mõeldud ja minu tsikli raami vahele ei oleks selle külge kinnitatud karburaatorile õhupuhasti enam otsa mahtunud. Veel pidi n'sserdama tihendite kallal, sest need ei sobinud isegi mitte originaalkollektoriga. Veel tegin elektrikarbis alaldile kinnituse karbikaane külge. Tagapiduritrossi kõri vedasin otsemat teed pidi paremalt üle mootori - ehk hakkab asi libedamalt liikuma. Sellel oli ka teine põhjus - nimelt tuletoru oleks tõenäoliselt raami alt läbi tulnud kõrikatte üles sulatanud. Ja siis kõige lõpetuseks nikerdasin esipiduriheebli kinnituse külge tagapiduritule konna - väike modifikatsioon Oomipoes pakutavatest goodie'dest ja sain asja tööle. Ma ei tea, kas see on praeguse aja tsiklite juures nõue, et esipidurit vajutades peab pidurituli põlema hakkama, aga kindlam on ikkagi. Väldib võibolla nii mõnegi tagant sissesõidu. Loodetavasti. | |
|
| |
Primo
Postituste arv : 234 Age : 33 Asukoht : Tallinn/Kuusalu/Loksa Registration date : 26/10/2008
| |
| |
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Esm Märts 16, 2009 10:59 pm | |
| | |
|
| |
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Teis Märts 17, 2009 10:51 am | |
| donn ära arva nii üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna...ja kvaliteedil pole ka midagi hullu viga, saab ilusti aru kõik mis vaja Jätka samas vaimus, sest tundub, et sina saad esimesena meist masina liikuma | |
|
| |
Sponsored content
| Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber | |
| |
|
| |
| IZ 250cc rat-bobber | |
|