Postituste arv : 472 Age : 34 Asukoht : Tartumaa/Tartu motikas/auto : Jeep WJ
Opel Astra
Kawa VN700 Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Mai 28, 2009 6:56 pm
Kurat... Hea töö ja mõte. Ise just lõpetasin ühe trükkplaadi söövitamise.
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Mai 28, 2009 7:44 pm
Täna sai käidud ja masin oma silmaga üle kaetud.... väga tõsine töö on ära tehtud ja tulekul väga vinge masin jääme ootama kuniks tänavatele jõuab!
19Martinez79
Postituste arv : 40 Registration date : 11/05/2009
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Mai 28, 2009 8:50 pm
Krt, , ma iga päev tsekkan seda topicut. Ühesõnaga "donn", see töö, mis sa oled ette võtnud on ülišeff ja samas ka hea näide sellest, et CCCP rattast saab väga maheda liikuri teha, kui vaid pealehakkamist on.
respect & rokenroll!
Zidist
Postituste arv : 63 Age : 32 Asukoht : Viimsi motikas/auto : Honda Shadow VT 600C / e30 Registration date : 14/01/2009
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Reede Mai 29, 2009 6:49 am
Kas üritad ARK'is arvele ka võtta? Väga sheff pill on arenenud
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Reede Mai 29, 2009 3:19 pm
Noo... plaanis on, aga see on juba omaette ooper. Eks näis. Sõitma peab see asi ühel või teisel viisil hakkama.
SANDER Admin
Postituste arv : 444 Age : 36 Asukoht : Tartu motikas/auto : Harley, Volvo Registration date : 09/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Reede Mai 29, 2009 7:00 pm
Käisin samuti Donil külas....tõesti omapärane kompott on kokku sul tehtud paneb päid pöörama kindlasti!!! Peaks mainima et nii reaal pildis paistavad asjad hoopis teised ja mitte halvemuse poole.
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Näitamaks, et tsikkel pooleli pole jäänud, röövisin täna endale korraliku aparaadi ja tegin paar klõpsu.
Võib öelda, et hetkel on masin 95% ulatuses valmis. Täna, pärast AutoCADi peale vihastamist, panin peale veel mootoripoole elektri, millega alustasin juba eile. Sain kätte ka leegika ja sisselaskekollektori, mis üle keevitati. Neid veel külge panna ei jõudnud.
Kõik tuled veel viimati töötasid (oma superlaheda LED-pirni lasin küll läbi, aga pole hullu) ja loodan, et midagi mootori käivitamisel lühisesse ei lähe.
Tsikli küljest on puudu veel sisse- ja väljalase, karburaator, numbrituli ja iste.
Kuna nüüd poole kuu jooksul ei anta enam üldse asu, siis ilmselt niikaua pole ka edasist progressi oodata. Aga eks seda ole näha. Kaua ma ikka õppida suudan... Kõik teed viivad Rooma garaaži.
Seniks aga jõudu!
Primo
Postituste arv : 234 Age : 32 Asukoht : Tallinn/Kuusalu/Loksa Registration date : 26/10/2008
väga vinge pill.Viimane pilt on eriti vägev.Nüüd veel ARKi paberimajandust natuke ja teele.Sellega ei tohiks mingeid probleeme ju tekkide arvele võtmisel.Veelkord kiitus sulle sellise projekti eest.
tamm
Postituste arv : 179 Age : 41 Asukoht : Tartu motikas/auto : H-D XLH1200 ´92 Registration date : 19/11/2008
Nii nii. Nüüd 4 kuud kopikatega hiljem võin tõdeda, et sai kurat valmis.
Kätte on jõudnud testimise aeg.
Sellega seoses põrutasin täna ligi 17 km ringi samal ajal vaadates, ega kuskilt midagi küljest ei kuku. Mööda põldu, kruusateid jne. Jäi igaljuhul terveks. Summuti pott tahtis väikese paarutamise käigus vehkat teha, kuid sain õnneks jaole. Ei ole veel asi korralikult kinni.
Alguses olid probleemid lahja kütteseguga, nüüdseks on õhulekked likvideeritud ja käib isegi päris kenasti. Küünal on küll selline helepruun (ütleks tegelikult, et selline roosakas, kui mu silmad mind ei peta). Nõel on tõstetud alt teise soonde, aga praegu ka sissesõidu aeg, siis pidigi palju kütet rüüpama (nagu videoski näha). Edasi läheb kenasti, kuigi täit tõde veel ei tea, veerandgaasiga töristan siin ringi. Lärmab asi muidugi rohkem, kui rubla eest. ARKi onud olgu minuga siis helded.
Siinkohal võikski kriipsu alla tõmmata. See tegemine kah siis ühelpool.
Kui asja registreeritud saab, siis minu esimesest legaalsest sõidust vast kuvan ka siia midagi.
Seniks aga jõudu, chopperirahvas!
EDIT: veel üks:
Viimati muutis seda donn (Reede Juun 12, 2009 1:42 pm). Kokku muudetud 1 kord
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
Tõsiselt vinge ...retsept peaks millalgi chopperi foorumi cruisi korraldama, saaks korraga masinaid testida
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Kolm Aug 26, 2009 10:53 am
Nonii.
Vaikuse tõttu foorumis tundub, et suvi pole ainult minul tihe olnud. Laseks nüüd üle pika aja törtsu juttu ka.
Ajan oma projektil ikka pabereid korda, st. ümberehituse vormistamine on kuum teema.
Kuskil tund aega tagasi saabusin koju eksperdi juurest, kuhu mind ARK suunas. Tee Põlvasse ekspertiisi kulges päris mõnusalt. Rahvas pööras päid ja üks pika patsiga mees jäi ammuli sui vahtima. Vähemalt vennase sõnul. Imelik on tsiklit järelkärus kaasa vedada.
Kohale jõudes ja asju arutades selgus, et nii mõnigi asi (nagu lenks, sumps, suunad, tagatuli jne) ei vasta nõuetele. Ajas natuke keema küll, kuid seda jama võis ju omaloomingu puhul oodata.
Aga olgu kuidas on. Ehk kunagi tee peal näema, raisk.
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Nii, täna oli see päev, kui ma sain ära käidud ekspertiisis nii, et ka reaalselt vastav akt koostati.
Hinge kinni pidamast päris jätta ei saa, sest nüüd saadeti ümberehituse kirjelduse, heitgaaside koostise ja muu sellise sisuga ports pabereid hauptstadt´i, kuna kõige-kõigemad peavad asja üle kaema.
Ekspert andis siiski mulle oma heakskiidu tsikli osas, mis lohutab mind hetkel kõige rohkem.
Asjad, mis tuli muuta, olid juhtraud ja tagatuli. Lisaks tuli külge kruvida teine peegel, et ikka sajaga kihutada saaks. Bobberi projektist sai vägisi Miki-Hiire projekt.
Mõni pilt:
Samas jäeti tehnilisse passi kõrguse kohale ruumi, et saaks ikkagi korraliku eiphängeri peale väänata. Seda ehk jõuab ka veel.
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
Selles usus ma asja ajangi, kuigi pead ei anna. Vastus Tallinnast jõuab kohale võibolla tuleva nädala alguses. Peale seda jääb ainult ARKis tehnilise passi ümbervormistamine ja kuskil kindlustusfirmas masina kindlustamine, mis iseenesest nii kaua aega võtta ei tohiks.
Loodan igaljuhul kohale jõuda.
19Martinez79
Postituste arv : 40 Registration date : 11/05/2009
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Teis Sept 15, 2009 6:12 am
Aga mis põhjusel lenks neile ei sobi? Et on keevitatud või?
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Vastus on käes. Kõigi heade juhuste kokkusattumisel saan homme loodetavasti ka ARKis ära käidud ja kui raiska ülevaatusele veeretama ei pea ja kindlustuse tehtud saab, olen chopmiitingul kohal.
SAUL Admin
Postituste arv : 748 Age : 35 Asukoht : Tartu motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500 Registration date : 09/10/2008
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Kolm Sept 30, 2009 4:53 pm
Tsikliga olen nüüd saanud mõnedsajad kilomeetrid legaalselt sõita. Ka chop miitile jõudsin... Kolm korda tuli ainult lahti tulnud pingeregulaatori tõttu tsiklit käima lükata (tänud, AQ ja SANDER) ja õhtul jäin selle tõttu ka tee äärde ning pidin neljarattalisel koju minema.
Pingeregulaator sai uuesti vooluvõrku ühendatud ja tsikkel ilusti jälle jooksma, seda aga kuni eilse päevani. Käisin veel viimast ringi tegemas, oli külm.
Koju jõudes tegin ära õlivahetuse ja tahtsin veel korra ringile minna. Andsin starterit, võtsin kohalt ja mootorist käis läbi kõlin ning siis suri välja. Käima enam ratas ei läinud.
Halb tunne sees kripeldamas, katkusin silindripea maha ja leidsin sealt selle:
"Johhaidii" mõtlesin/ütlesin sellel hetkel. Imekombel oli silindrisein korras, küll aga olid täkked kolvipealsel ja silindripeal:
Omajagu aega sai mõeldud selle üle, kust kohast see kruvi silindrisse sattus. Siis võtsin karburaatorilt maha õhupuhasti ja avastasin selle:
Kuidas kurat see lahti tuli? Põrus vibratsiooniga? See selleks. Tuleb hiljem ilmselt kinni neetida.
Samas jäi õhku küsimus, miks kadus kompressioon? Sai siis silindripead lähemalt uuritud ja vastu valget oli näha, kuidas sisselaskeklapi vahelt valgus paistis. Kruvi jäi ilmselt ka sinna vahele.
Vedrude allasurumiseks ja klappide kättesaamiseks tegin Hr. AQ õpetuste järgi sellise riistapuu:
Väljalaskeklapp oli korras, sisselaske oma nägi välja selline:
Pesa oli õnneks terve. Murdosa millimeetrist ja pesa oleks rikutud olnud. Kruvi jäi napilt-napilt vahele.
Nüüd ei jää muud üle, kui uus klapikomplekt tellida ja siis veel enne lund proovida, kas asi pärast sellist traumat toimima ka hakkab.
mart
Postituste arv : 57 Age : 34 Asukoht : võru, viljandi, paide motikas/auto : Harru, Vento Registration date : 11/03/2009
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Okt 01, 2009 10:11 am
Päris nõme juhus, siin on hästi näha inseneride mööda panek. Neet oleks ja lollikindel asi.
AQ
Postituste arv : 81 Age : 36 Asukoht : Eesti, Tartumaa motikas/auto : Jawa555, DR650, LTD440 Registration date : 10/11/2008
Õnnelik juhus sellegi poolest oleks võinud ju hullemini ka minna. Neet võib küll hea olla kuid tean juhust kus karburaaturisiibrit fikseerinud neet(sõrm) oli logisema hakanud ja kui palju keeratud sai siis jäi gaas peale. Selle vea leidmiseks kulus palju aega ja mitmeid õnnetusi elati enne läbi.
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Kolm Okt 07, 2009 5:43 pm
Sain kätte uued klapid ja "kruttisin" need ka peale. Lõpuks enam (ka alguses) ei saanud tsikkel bensiini kätte, ilmselt on paagis mingine klimp.
Osad mutrid/poldid (a la summuti klamber) jäid veel lahti, ei viitsinud enam. Aga vähemalt töötab.
donn
Postituste arv : 367 Asukoht : on my murdercycle motikas/auto : Honda Transalp XL600V Registration date : 26/10/2008
Pealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber Nelj Jan 07, 2010 7:36 pm
Kuna käes on talv ja tsikli kallal nokitsemiseks õige aeg, siis kasutan minagi seda vastavalt võimalusele ära.
Sai siin ühes teemas kõneldud väljalaske teemadel. Kuna minu ratas peaks olema rotiratas, siis nikkeldetailidest ei tohiks juttu olla, seega asudes asjade kallale vastupidise loogikaga otsisin seina ääred läbi ja leidsin selle:
Kui otsaga taevasse heitgaasi torusid nimetatakse linnu-tulistajateks, siis kas minu otsaga maha toru võib kutsuda muti-mõrvariks? Ja rooste on korralik - st pool seinapaksusest. Võib juhtuda ka ohtra ekspluatatsiooni tulemina summuti irdumine...
Leegika tarbeks mõrvasin muttide kõrval kaks IZi originaal leegitoru, et saada paika sujuvad painded ja aidata kaasa heitgaaside väljumisele. Nüüdsel versioonil võrreldes eelmisega on ka tunduvalt suurem ristlõige + kuuma isoleeriv libero.
Enne suure talve tulekut väänasin valmis ka uue riputi. Tunduvalt kõrgem, kui eelmine. Suvi tuleb lahe, sõna otseses mõttes.
Külgedele riputasin Kalašnikovi magasinide kotid tööriistade tarbeks. Samas kardan, et äkki jäävad need selleks liig vedelaks ja lehvivad tuules kui vana naise rinnad...
Muidu oli plaanis kuskile korralik tööriista paun kinnitada.